A világ egy zsebkendő

Budapest kis falu, az én szakmámmal különösen az. Néha enyhén paranoid vagyok, mert sosem lehet tudni, melyik bokorból ugrik elő egy volt vagy jelenlegi diákom.

Most sem volt másképp. Színház után elmentünk J-vel a Könyvtár Klubba. Volt egy üres asztal a pulttal szemben, leültünk, és megvitattuk a világ dolgait, legalábbis azt a részét, amit a nők hajlamosak megvitatni éjfélkor egy gin-tonik fölött. Egy idő után feltűnt, hogy a szomszéd asztalnál ülők érdeklődve nézegetnek, naná, hogy az egyik lányt tanítottam.

Ezek után már meg sem lepett, amikor az éjszakai buszra is felszállt egy volt tanítvány, vidám társasággal, öltönyben. Pár megálló után leszállt, udvariasan elköszöntünk, mosoly, jó éjszakát. Előhalásztam az újságomat, közben valahol megszólalt egy mobil.
– Ne haragudj!
Felnéztem a cikkből, na vajon mi kéne, apró a buszjegyre, cigi, útbaigazítás? Fiatal srác, a fülén telefon.
– Ne haragudj, … azt mondja, te voltál a kedvenc tanárnője életében.

Az ilyen pillanatokban úgy érzem, semmiért nem adnám a munkámat. Ezúton is köszönöm.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

