Sőt

Ebből most bejegyzés lesz. Vaszilisza ezt küldte válaszul az előbbire. Annak, aki nem tud angolul: ha az óramutató járásával megegyezően forog, jobb agyfélteke-domináns vagy. Ha az ellenkező irányba, a bal agyféltekédet használod többet. Állítólag, ha koncentrálsz, változtatni is tudsz a forgás irányán. Én most tutira nem tudok koncentrálni, de amit látok, azt teljesen konzisztens azzal, amit a saját agyamról tudok.

Szóval: kinek merre forog? Nagyon kíváncsi vagyok.

(Ja, és nekem ugyanabba az irányba forog ez is, meg az előző bejegyzésben linkelt is. Nektek is?)

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

26 Responses to Sőt

  1. Laura says:

    most már kezdek becsavarodni… melyikbe is? 😀

  2. Laura says:

    oké, ez már a második válasz, amivel tartozol… jegyzem ám 😀 😀 😀

  3. hosszu says:

    Nem akarok befolyásolni senkit, ha még válaszolnak egy páran, lerántom a leplet az agyműködésemről 🙂

  4. Etike says:

    Nekem jobbra forog minden, és nem tudom változtatni. Egyelőre 😛

  5. Mosolygólány says:

    Nekem óramutató járásával megegyezően mozog. 🙂 Ez ugye jobb agyfélteke? De eléggé bezizzentem át tőle 😀

  6. csipkepitty says:

    A csíkos csiga az óramutató irányába mozog, a táncosnő is arrafelé kezdte. Viszont a csajt el tudom indítani visszafelé is, aztán ide-oda pörgetni.

  7. a fene a sok kreatív agyunkba.

    a táncoló csajszit én is meg tudom állítani, de még nem jöttem rá, hogy hogyan, viszont egészen elkábultam.

  8. teriszony says:

    Jaj, ezt ismertem, nagyon állat. A csaj nekem először óram. járással ellentétesen indul, aztán megfordul ésatöbbi. A másik pont fordítva indul. és úgy is marad 🙂
    Amúgy féltekei dominancia tesztnek az is jó, ha megnézed, hogy az összekulcsolt kezeid közül melyik hüvelyked van felül, vagy rajzolsz egy kört, és a profil melyik oldalára jobb rajzolni az orrot és a szemeket (nem ér két külön oldalra rajzolni, a pszichók attól hülyét kapnak ;))

  9. fűzfavirág says:

    Nekem mindkettő az óramutató járásával ellentétesen forog. De amíg rájöttem, merre jár az óramutató… jobb- és baltévesztő vagyok 😀

  10. hosszu says:

    Fűzfavirág: :))

  11. hosszu says:

    Tériszony: És amelyik hüvelyked van felül, az az agyféltekéd a domináns, vagy fordítva?

  12. hosszu says:

    Összegezve az eredményeket:

    1. (számomra) megdöbbentően sokan vannak azok, akiknek mindkét irányba forog, akár magától, akár úgy, hogy koncentrálnak rá.

    2. ugyancsak sokan vannak, akiknek jobbra, azaz clockwise forog (én legalábbis így értelmezem azt, hogy jobbra, sikítsatok, ha tévedek.

    3. és ha jól értem, Fűzfavirág az egyetlen, akinek minden az óramutató járásával ellentétesen megy. Amíg ezt nem olvastam, már épp azon gondolkodtam, hogy tudományos kutatást kéne indítani a jobb agyfélteke-használat és a blogolás összefüggéseiről :))

  13. Laura says:

    Nem a blogolás, hanem a hasonlóan gondolkodók csoportba verődése a kulcsmomentum 😀 (szvsz)

  14. ín says:

    A csiga össze-vissza, a táncoslány jobbra kezdte, megtorpant, aztán folytatta jobbra.

  15. hosszu says:

    Nna, azt hiszem, te vagy az egyetlen, akinek a csiga is összevissza megy :)))

  16. ín says:

    Viszont ha összekulcsolom a kezem, a bal hüvelykujj van fölül, a körhöz az orrot és szemet jobbra rajzolnám. Akkor most mi van???

  17. hosszu says:

    Vaszilisza: most mégsem írhatom azt, hogy lám, azokat olvasom/azok olvasnak, akiknek hasonlóan jár az agyuk. De azért épp elég változatosak is vagyunk 🙂

    Amúgy, ha még nem mondtam volna, nekem minden következetesen jobbra megy (ami szerintem a clockwise, de már teljesen belezavarodtam abba, hogy mégis merre van egy körben a jobbra). A táncosnőt megpróbáltam fel-le görgetni Csipikenyuszi nyomán, de nekem még az árnyéka is csak clockwise hajlandó forogni.

  18. hosszu says:

    Nekem is a baj hüvelykujjam van fölül, azért is kérdeztem Tériszonyt, hogy hogy van ez. Viszont én balkezes vagyok, és egyszer elvégeztem egy tesztet, ami szerint súlyosan a jobb agyféltekém a domináns, és ennek összes előnye és hátránya jellemző is rám.

  19. fűzfavirág says:

    Nekem is a bal hüvelykujjam van felül. És masszívan jobbkezes vagyok 🙂 Viszont annyi tuti, hogy nagyon verbális vagyok (gy.k. be nem áll a szám :D), élvezem a matematikát és mindig jobban szerettem a klasszicizmust, mint a romantikát.
    csipkepitty, ezennel megállapítom, hogy én sem vagyok a “mi, nők” klub tagja :)))

  20. Mosolygólány says:

    Elvileg akinek a bal hüvelykujja van felül, annál a bal kéz dominál. Nálam ez valahol be is jött, mert én a mai napig nem tudom eldönteni mégis milyen kezes vagyok, szerintem átszoktatás is volt a dologban. Hol a bal kezemet használom, hol a jobbat, írni viszont jobb kézzel szoktam, bár néha balba kapom a tollat utána nézem, hogy hopsz, ez így nem jó.

  21. Jujj! Ez már nagyon komplikált kezd lenni. Közben leellenőriztem a kézösszekulcsolást is és kifejezetten a bal hüvelykujjam van felül, teljesmértékben jobbkezes vagyok, de az agyam kezd nagyon tekergőzni már mikor az elemzéseket olvasom. Amúgy a sok kisérlet közt pontosan a lényeget felejtettem el, hogy melyik félteke milyen irányzat felé is tereli tulajdonosát. Talán a hajlamaimat elemezve jobban megállapíthatom, melyik agyféltekém a domináns.
    Itt azt is ki kell nyílvánítanom, hogy enyhe bűntudatot érzek, amiért egyik régebbi bejegyzésemben el mertem ejteni, hogy a sajátmagamtatarozása olyan, ami jót tesz a női léleknek. Én sem vagyok az a magazenybeli “mi nők”típus, de egy kis generáltatarozás igenis jót tesz a lelkemnek, mert ugye emberszabásúnak érzem magam ha tükörbe nézek.

  22. hosszu says:

    Fűzfavirág: miért, van olyan kitétel, hogy “mi, nők” balkezesek vagyunk és utáljuk a matematikát? (Én mondjuk igen, de ennek sok köze van ahhoz, hogy mat-fiz tagozatos osztályba jártam középiskolában).

  23. fűzfavirág says:

    Nem, én a klasszicizmus vs. romantika részre értettem 🙂

  24. hosszu says:

    Ja vagy úgy :))

  25. passaggia says:

    Nekem az óramutatójárással ellentétesen forog és nem tudom megváltoztatni, és a jobb hüvelykujjam van fölül (jobbkezes is vagyok). Az irányokat én is keverem, mint Fűzfavirág, de főleg azért volt nehéz rájönni, melyik irány melyik, mert a kép nem abban a síkban van, mint az óralap… Nagyon sok más koordinációs problémám is van amúgy, ami a bal agyfélteke dominanciájából és a két félteke közötti kapcsolatok hiányosságából ered, vicces, hogy egy ilyen kép tényleg kimutat ilyesmit :o)

Leave a Reply

