Hogy valami pozitívat is

Most főleg a munkámról, de nem csak. Minden szakdolgozóm ötöst kapott, és ötösre is államvizsgázott, amitől valamiféle anyai büszkeség tölt el. És kaptam tőlük ajándékot, ami nagyon meglepett, mert először fordul elő, és mert úgy gondolom, hogy nem kéne ajándékot kapnom azért, mert a munkámat végzem. (És persze most rossz a lelkiismeretem, hogy annyit nyavalyogtam javítás közben.) Annyira felkészületlenül ért az egész, hogy nyíltszínen elsírtam magam az ornátusba öltözött államvizsgázók gyűrűjében (ami az aktuális idegállapotomról is sokat elárul), úgyhogy a másodikat már úgy kaptam meg, hogy “de csak akkor adom oda, ha tanárnő megígéri, hogy nem pityereg”. Ráadásul az ajándékok a lelkivilágom meglehetős ismeretéről tanúskodnak. Kaptam gyönyörű kávéscsészéket (ami mindig jól jön), egészen véletlenül azzal a motívummal, ami az esernyőmet is díszíti, és egy spanyol (!) nyelvű novelláskötetet (ami mindig jól jön) kedvencírótól, benne ajánlással a többé-kevésbé holt nyelven. “Már nem éltél hiába. Nyomot hagytál,” mondta a kollégám, akinek megmutattam, és neki is furcsán csillogott a szeme (pedig ő férfi). Aztán a kötetben megtaláltam azt a novellát, amit szinte még gyerekként olvastam, magyarul, mert akkor még nem nagyon beszéltem más nyelven, és nem is emlékeztem, hogy kedvencíró írta, mert akkor még azt sem tudtam, ki ő (és még egyáltalán nem éreztem szükségét, hogy nagyvilágian dobálózzak irodalmi nevekkel), de olyan hatással volt rám, hogy a mai napig tisztán emlékszem rá. A tökéletes ajándék valakitől, akinek csak négy évi munkámat adtam cserébe, és akinek feleennyire nem ismerem a lelkét. Sokat tanulhatok a diákjaimtól.

Aztán a főnököm súlyosan lesokkolt, de erről sajnos nem írhatok, pedig izgalmas, majd felhívta rá a figyelmem, hogy Fernando Torresnek tengwákat tetováltak az egyik alkarjára (a másikra meg az expasim vezetéknevét, de ez valószínűleg véletlen), úgyhogy pusztán szakmai érdeklődésből muszáj volt kigugliznom, és tényleg.

Végül nagyon jó és felszabadító estém volt, sok sörrel és nevetéssel, és még a franciák is kikaptak. Ha pedig túlélem a holnapi napot, elmehetek végre pihenni. A világ még mindig kellemesen bizarr, és lesz ez még jobb is.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

21 Responses to Hogy valami pozitívat is

  1. csipkepitty says:

    Hm, ha a holnapi/mai nap túlélése a CsKRD túléléséről szól, akkor az nagyon izgalmas lesz. A bejegyzésed 2.19-kor született, az én kommentem 3:40-kor, te _még_ ébren voltál, én _már_ ébren vagyok. Minden bizonnyal érdekes állapotban leszünk.
    Na mindegy, csoki van, kávé van, plusz még főzök minestronét is.

  2. Most kíváncsivá tett ez a novella, mert megtippeltem az írót, ha az akire gondolok akkor valóban érdekes lehet gyerekfejjel is találkozni a műveivel.

  3. perenne says:

    Én is a novella után érdeklődnék, persze szerzőstül. És tessék minél nagyobbat pihenni! Szeretnénk, ha Te is beszállnál játékunk új fordulójába.

  4. Laura says:

    A novella engem is érdekel, a huszonnégy órát pedig szépen lefedjük…

    Az ajándéknak pedig örülj bátran, megérdemled. 🙂

  5. na, ez a beszéd 🙂 sok sikert a CsKRD-hez, bár a minestrone sokat tud dobni egy ilyen helyzeten.

  6. Nyam-nyam csoki! Nyam-nyam minestrone! Ez a keverék a zombiból is embert csinál.

  7. ín says:

    “Már nem éltél hiába. Nyomot hagytál,”
    Ez a lényeg!!!!

  8. hosszu says:

    A minestrone király volt.

  9. hosszu says:

    A szerző Márquez, természetesen (populáris ízlésem van), a novella pedig a Véred nyoma a havon (El rastro de tu sangre en la nieve). A hatásáról annyit, hogy ma megérkezett jóanyám (nem bölcsész), akinek elmeséltem az ajándékok történetét, “és képzeld, anyu, az utolsó novella a kötetben a ‘Véred nyoma a havon'”. “Ó”, fényesedett meg anyám szeme, “az a novella az IPM magazinból”. Igen, abból az IPM magazinból, amit húsz éve olvastunk, és bármibe lefogadom, hogy azóta anyám sem olvasta újra.

    Érdekes lesz felnőtt fejjel és eredetiben elolvasni valamit, ami ennyire része a személyes és családi legendáriumnak. Mindebből persze nem következik, hogy ti is örömötöket lelitek benne, de ha valaki elolvassa ezek után, minden véleményre nagyon kíváncsi vagyok.

  10. hosszu says:

    Perenne: ez nagyon megtisztelő, köszönöm szépen, de előtte tényleg pihennem kell, mert pillanatnyilag nullán állnak a kreatív energiáim.

    Gratulálok a győzelemhez :))

  11. perenne says:

    Hosszú: Kösz és nekünk lesz az, ha jössz. :-)) A novellát feltétlenül megkerítem, mert az írója nekem is egyik kedvencem 🙂

  12. Eltaláltam! Én is imádom Marquezt és tudom, hogy Hosszu is. Most, hogy mondtad az IPM magazint, ami szintén nagyon kedves volt a szívemnek, nem arról a novelláról van szó, ahol a nászutazó fiatalasszony megszúrja az ujját a rózsával?

  13. hosszu says:

    De igen, de ne lődd le a poént. 🙂

  14. http://canadahun.com/forum/showthread.php?p=1565169
    na, itt a link, a kanadai magyarok forumán, sok más érdekes letölthető olvasmány is van.

  15. Sajna kell regisztrálni és addig nem enged letölteni, amíg nem írtál be vagy 20 kommentet. Még keresgélek.

  16. Laura says:

    Én regelve vagyok ott 😀

  17. Akkor te letöltheted. Nekem most nincs idegem vadidegen fórumon húszat jópofáskodni. Próbáltam spanyolul is ráguglizni, de már nem maradt időm tovább keresgélni mert ugye valaki meg is kell főzze az ebédet. Azért meg fogom próbálni elolvasni eredetiben is. Olvasva azt remélem megértem a spanyolt is.

  18. perenne says:

    Nekem magyarul kéne. 😦 Hacsak a lányomnak ki nem adom fordításra. Ha már finanszírozzuk a spanyol nyelvóráit. :-))

  19. A kanadai fórumon magyarul van, Vaszilisza le is tudja tölteni, mert ő regelve van.

  20. hosszu says:

    Na, hát sikeres töltögetést-olvasgatást, aztán majd várom a véleményeket. Én elmentem bugyogni. Hurrányaralunk!!!! :))

  21. Hurrá!!! Megtaláltam a tökéletes linket, nagyon paja kis e-book könyvtár. Be is lehet regisztrálni, de nem feltétlenül. Lehet fizetős szolgáltatást is igénybe venni és ingyenest is.
    Nos, jó olvasást. kolleginák!

    http://ebooklib.mindenkilapja.hu/?m=5668889#/html/19211122/render/fooldal

Leave a Reply

