Azért én is abszurd vagyok

Nem hittem volna, hogy valaha is, de főleg nem egy esküvőn, hajnalban, két tánc között és sok pohár bor után az a mondat hagyja el a számat, hogy “úgy szeretem az intruzív r-eidet”.

Meg azt sem, hogy valaki egyszer azt mondja nekem, hogy úgy beszélek angolul, mint Lara Croft. (Bár exálompasi Lara Croftnak hívott néha – akkoriban nyilván nem küszködtem súlyproblémákkal, ő meg elfogult volt, de akkor is, úgy tűnik, ez egy visszatérő motívum az életemben.)

Update: Meglepődtem különben, mert azt vártam, visszakérdez, hogy az mi, nem vagyok hozzászokva, hogy az emberek tudják, miről beszélek ilyenkor. Ehhez képest a teljes párbeszéd így hangzott:

Én: “I love your intrusive R-s.”

Ő: “And how do you feel about my glottal stops?”

Volt egyéb nyelvészeti érdekesség is. Beszélgettem egy sráccal, és egy idő után megkérdeztem, hogy hívják, amire egy teljesen egyértelműen finn név volt a válasz, én meg lementem hídba, mert egészen addig azt hittem, hogy magyar. Viszont amikor később megszólalt angolul, kigyulladt a homlokán a “finn vagyok” felirat.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

7 Responses to Azért én is abszurd vagyok

  1. Hmmmm! Itt valami érdekes történt. Kifejtenéd bővebben?

  2. hosszu says:

    Semmi, csak beszélgettünk. Az intruzív r (igazából betolakodó r vagy mi magyarul) egy angol kiejtési sajátosság.

  3. csipkepitty says:

    Így jár az, aki rossz társaságba keveredik… 😀

  4. hosszu says:

    Így jár az, aki nem képes csak úgy spiccesen cseverészni a kiejtés háttérben futó elemzése nélkül, mint a normális emberek.

  5. Na, azt látom már, hogy fele násznép finn volt. Az intruziv r-el nincs bajom, de az a “glottal stop” egyáltalán nem érthető számomra. Mint laikus, jól hiszem, hogy ez már szakmai vagy nyelvészeti kifejezés? Bocs a tudatlanságomért!
    Amúgy nem az r-ek keltették fel gyanakvásomat, hanem a Lara Croft-féle hasonlat!

  6. stali says:

    Hosszú! Milyenek azok a normális emberek?

  7. hosszu says:

    Stali: Nem tudom, de feltételezem, hogy léteznek :))

Leave a Reply

