What goes up must come down

Vannak olyan napok (főleg hétfők), amiknek eleve bal lábbal indul neki az ember lánya (mert már megint keveset aludt), aztán piszlicsáré marhaságok, amiken normálisan mosolyogva átlépne, szép fokozatosan felbasszák az agyát. Például, hogy fél órát kell sorbaállni a BKV-pénztárnál, mert csak egy van nyitva, és a néni ráér, bezzeg a metróban négy ellenőr áll (és egy sem kíváncsi a frissen vásárolt bérletre), munkahelyi packázások, adminisztratív hülyeségek, szél felől álló hajléktalanok a kutyaszaros utcán, ilyesmi.

Délre már morogva mentem az utcán, és eldöntöttem, hogy a következő gyanútlan járókelőt megharapom, de előtte még bementem cigit venni a Rossmannba. Belibbent elém a pénztárhoz egy nő, letette az egy darab ásványvizét és zacskó cukorkáját, és nézett kicsit a semmibe. A pénztároslány köszönt, bemondta az árat, megkérdezte, miben segíthet, de a nő csak bámulta mereven a pénztárgép kijelzőjét, letette a pénzt, és nézett tovább a semmibe. A lány megpróbálta szemmel verni, nyomatékosan utána szólt, hogy viszlát, de a nő egy hang és köszönés nélkül kilibegett.

És ettől, hogy végignéztem, hogy másnak hogy romlik el értelmetlenül a napja, leeresztett bennem a nyomás. A tőlem telhető legkedvesebben köszöntem, kértem, megköszöntem, a végére már mindketten mosolyogtunk, a lány szép napot kívánt, és látszott, hogy úgy is gondolja.

Néha tényleg csak ennyi kell.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to What goes up must come down

  1. Talán néma volt vagy magyarul nem beszélő turista? !
    De persze egy kis más baja rögtön feldobja az embert, hogy nem csak vele fordul elő minden

  2. hosszu says:

    Még ha turista is, valamilyen nyelven akkor is tud köszönni, vagy legalább mosolyogni, vagy ránézni arra, aki beszél hozzá.

Leave a Reply

