Az utazás

Ki kell ábrándítanom mindenkit, az utazás ezúttal szinte eseménytelenül telt. Sikerült felébrednem, összecsomagolnom, és viszonylagosan összepakolnom a lakást. Mindezt persze reggel, mert este némi hajtépés után feladtam a csomagolást (viszont írtam listát, sőt, semmi fontos nem maradt itthon, és egészen kevés fölösleges dolgot vittem magammal). Hiába, engem a határidők motiválnak.

Persze kiderült, hogy annál a társaságnál sikerült taxit rendelnem, amelyikkel megfogadtam, hogy soha többé nem utazom, de akkor már késő volt. Főnökúrnak legutóbbi beszélgetésünk óta sem javult a modora. Indulás előtt felhívott, hogy de aztán induljunk el időben, mert lezárták a gyorsforgalmit. Ehhez tudni kell, hogy ha én T időpontra rendelek taxit, akkor jobb esetben T környékén lent vagyok, de T mínusz tíz perckor biztosra vehető, hogy még bugyiban locsolom a virágokat, és mániákusan rohanok körbe, hogy harmadjára is ellenőrizzem, hogy bezártam az erkélyajtót és lekapcsoltam a konnektorokat. Kicsit megijedtem, de próbáltam megnyugtatni mindkettőnket, hogy biztonsági ráhagyással hívtam a taxit, el fogom érni a gépet. “Örülök, hogy maguk ráérnek,” mondta erre Főnökúr, és köszönés nélkül rámb*szta a telefont.

Mondanom sem kell, hogy gyorsforgalmi ide vagy oda, félóra alatt kint voltunk a reptéren, két teljes órával a gép indulása előtt. A pultok előtt többszörös csigavonalban állt a sor, épp az Egyesült Arab Emirátusok teljes utánpótlásválogatottja (vagy mi) próbált becsekkolni. Előrelátásomat dicsérve kinyomtattam a beszállókártyámat, és azt lobogtatva megkérdeztem egy helyi erőt, hogy akkor most hol adhatom fel a csomagomat. Álljak csak be szépen a sorba, mondta ő. Beálltam, és hallgattam a Malév felmenőit sok nyelven szidó külföldieket, aztán megláttam a “Baggage drop-off – online check-in” feliratú pultot, ahol nem állt senki. Odarontottam, és megkérdeztem, hogy ugyan már, ha van ilyen pult, akkor nekem tényleg sorba kell állnom? Mondták, hogy tényleg, de ha már itt vagyok, akár fel is adhatom a csomagot (nyuszika, nem lehetne kihúzni engem arról a listáról?). A sor elején közben még mindig az Egyesült Arab Emirátusok ifjainak színe-virága vesződött a becsekkolással.

Így esett, hogy még mindig másfél órám volt Ferihegyen, az egyetlen általam ismert repülőtéren, ahol egyáltalán nem lehet dohányozni, és ahol sokszor drágább a kávé, mint a városban (utóbbiról sokáig azt hittem, hogy a repterek alapvető tulajdonsága, de nem, ez magyar specialitás), és ahol bármilyen parfümöt vagy kencét megvehetsz, de útifogkrémet (vagy bármilyen fogkrémet), azt nem (de bíztam benne, hogy a vendéglátóim inkább adnak nekem fogkrémet, minthogy egy hétig elviseljék, hogy büdös a szám). Most, hogy ezt is kipróbáltam, azt gondolom, hogy késni sokkal izgalmasabb. (Bár ettől a kijelentéstől valószínűleg többen csikorgatják a fogukat, és szeretnék hosszasan rázni a torkomat.)

A visszaút is egészen békés volt, bár izgultunk, mert egy négyhónapos babával utaztunk. Rosszul működő online rendszereknek, nemtörődömségnek, félreértéseknek, meg a szúrós nézésemnek köszönhetően business classon jöttünk, ahol különben senki nem volt rajtunk kívül. A baba a felszállást végigette és végigröhögte, a leszállást végigaludta (pedig rázós volt), a kettő között pedig vidáman összenyálazott mindent, ami az útjába került, és mindenkit levett a lábáról.

Harminc fokból és napsütésből indultunk, aztán a tenger fölött megkezdődött a felhőtakaró, és el sem fogyott hazáig. Láttuk kondenzcsík árnyékát a felhőkön (maga a kondenzcsík úgy nézett ki, mint egy nagy ruhaszárítókötél kifeszítve a semmiben), a nap pedig visszatükröződött a vízen a felhők alatt, meg bujkált közöttük, mintha lefelé néztünk volna az égbe.

Úgy érzem magam, mintha egy hónapja nem jártam volna itt.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

10 Responses to Az utazás

  1. Isten hozott idehaza! Érdekes a beszámoló, de túl fáradt vagyok ahhoz, hogy megrémüljek a kijelentéseiden. Az viszont roppantul szórakoztató, hogy harminc fokból indultál visszafelé, és hogy most itt van húszfok. Mintha fordítva kellett volna legyen! Amúgy nekem ez kellemes, már nagyon megszenvedtem azt a sok izzadtságpatakot, ami rólam csorgott az utóbbi időben.
    Majd írok levelet is.

  2. hosszu says:

    Én is írok majd, de este érkeztem. Otthon vagy már?
    Beszámoló meg még lesz 🙂

  3. Meg temetropolisban vagyok, talan holnap.

  4. üdv újra itthon!
    majd én is írok sör ügyben 😉
    örülök, hogy minden flottul ment és ha megnyugtat, akkor Fr.-oban az összes rohadt reptér minden egyes négyzetcentiméterén be van tiltva a dohányzás, mehetsz ki az autópályára dohányozni, ha nagyon muszáj (de persze amikor becsekkoltál és hirtelen hóvihar tör ki röpke 4 órára, akkor már b*szhatod). ja és azt hittem, hogy népes arab családokra és vízilabda csapatokra (vagy a kettő ötvözetére) csak én vagyok szakosodva, de ezek szerint ebben is rokonlelkek vagyunk 🙂

  5. csipkepitty says:

    Annak, hogy mennyi ideje ismerjük egymást, talán az a legjobb ismertetőjele, hogy az izgalmas késésekről szóló mondatra sem a fogam nem csikorgattam, sem a torkodat nem vágytam markolászni. Beértem egy beletörődő legyintéssel. 😉

  6. Na, en indulok, nezd meg a postaladadat is, irtam levelet.

  7. hosszu says:

    Csipkepitty: riszpekt 🙂

  8. hosszu says:

    Postmodernystka: köszi 🙂
    Én csak egy francia reptéren voltam, és mivel még kótyagos vagyok az utazástól, most nem emlékszem a nevére, talán Beauvais? (bádogsufni a mező közepén) De az elég kicsi, és elég hamar kijutottunk ahhoz, hogy fel sem tűnt, hogy bent nem lehet dohányozni.
    Most még hazamegyek egy pár napra szülinaposokat köszönteni, de sörügyben lelkes vagyok, jövő hét?

  9. Mosolygólány says:

    Örülök azért, hogy ilyen jól utaztál és hogy zökkenőmentesen. Persze ez unalmasabb, de az izgalom megvolt nálam a balatoni hétvégén. 🙂 Ezt leszámítva semmi jó nincs… Mikor indulsz?

  10. hosszu says:

    Holnap megyek, de előtte még hívlak. Puszi!

Leave a Reply

