Akár céltáblát is rakhatnék a homlokomra

A visszaút meg különösen nyomasztóra sikeredett, részben, mert egész nap fájt a fejem, ami a vonaton már igazi hidegrázós-hányingeres kínszenvedéssé fajult, és nem volt nálam fájdalomcsillapító (ezentúl az utazós listám tetején lesz nagybetűkkel a Cataflam), részben pedig azért, mert vonzom az őrülteket. Ha rajtam kívül csak egy ember van az egész kocsiban, az biztos, hogy őrült, legalább addig utazik, ameddig én, és szimpatikus vagyok neki. Én viszont nem szeretem, ha vadidegen emberek a legnagyobb közvetlenséggel végigmennek azon a kérdéssoron, hogy hova utazom? mit csinálok Pesten? mit dolgozom? hol dolgozom? mennyit keresek? van-e lakásom? van-e férjem? Én nem vagyok ennyire nyitott az emberekre, én a vonaton szeretek a könyvembe/munkámba/a listáimba/a gondolataimba/a tájba feledkezni, vagy csak bámulni magam elé, és kussolni, és egyáltalán nem értékelem, ha valaki azzal akarja elűzni az unalmát, hogy folyamatosan beszél hozzám. Azt pedig különösen rühellem, ha valaki röhögcsélve és fennhangon cigányozik/buzizik/hazaárulózik/bunkópestizik/politizál, és azt meséli, hogyan és hányszor vert meg különböző embereket, milyen apropóból és milyen eszközökkel. Sajnos, az én nevelésemben valamit elrontottak, én idegenekkel mindig rendkívül illedelmes és jólnevelt vagyok, és nem vagyok képes arra, hogy az ilyen embernek a szemébe nézzek, és azt mondjam, hogy “kérem, engem egyáltalán nem érdekel, amit mond, sőt, tulajdonképpen visszataszítónak találom”, de még arra sem, hogy mosolyogva a fülébe súgjam, hogy igazából ultraliberális leszbikus cigányleány vagyok, “Pest rulez” tetoválással a hátamon. Mikor már nagyon kellett koncentrálnom a szeretteimre, hogy ne vessem ki magam sikítva a vonatból, akkor is csak annyira futotta, hogy elrebegjem, hogy nekem rettenetesen fáj a fejem, és szenvedő arckifejezéssel alvást tettessek, ami viszont a továbbiakban lehetetlenné tette az olvasást, a táj bámulását, de a pisilést is.

Ti hogyan kezelnétek egy ilyen helyzetet?

A bácsi később mégiscsak leszállt, nekem pedig rögtön bűntudatom támadt, hogy a bácsinak biztos nehéz élete volt, lehettem volna megértőbb, majd elővettem az újságomat. Az első bekezdésen voltam túl, amikor megjelent egy fiatalember, és ollót kért, hogy kinyissa a szotyiszacskóját. Nem tudtam adni neki, de biztattam, hogy próbálja feltépni, menni fog az, és nekifogtam a második bekezdésnek. Ekkor ismét megjelent a fiatalember, hogy közölje, sikerült kinyitnia a zacskót, én pedig őszintén gratuláltam neki, és újra megpróbálkoztam az olvasással, mire a fiatalember minden átmenet nélkül bejelentette, hogy ő a volt kormányszóvivő unokaöccse, és ennek bizonyítására (én nem kértem, hogy bizonyítsa) megmutatta a személyijét. Óvatosan az égre emeltem a tekintetem (nehogy még jobban megfájduljon a fejem a hirtelen mozdulattól), majd megadtam magam a sorsomnak, és Pestig hallgattam, hogy mit iszik Törőcsik Mari, hogy a magyarok nem tudnak tisztán beszélni magyarul, de még nagyobb baj, hogy “nem ismerik a szavak kincsét”, hogy Petőfit egy debreceni temetőben lőtték le, és hogy hogyan átkozták meg Claudiát.

A Vodafone pedig nagyon elbambult, mert amikor leszálltam a Keletiben, sms-ben üdvözölt engem egy szomszédos ország hálózatán.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

17 Responses to Akár céltáblát is rakhatnék a homlokomra

  1. Na ettől aztán jól kifeküdtem. Halálra röhögtem magam, de némi bűntudatot is éreztem emiatt.
    Az én módszerem az ilyesmire az, hogy foghegyről valami tőmondatban válaszolok a kérdésére, miközben a lehető legjegesebb és legmegvetőbben közömbös arckifejezéssel nézek rá az illetőre, aki ettől kicsit ledermed és ezután általában eltűri, hogy az olvasmányomba temetkezzek.
    Nekem eddig bevált, de nincs garantált receptem az ottani útitársakhoz. Lehet agresszívebbek mint az enyéim ? :-((((

  2. perenne says:

    Régen hasonlókat éltem meg. Most simán közlöm, elnézést nincs kedvem beszélgetni, de innentől nincs válasz, ha ő beszél, nem nézel rá, mert úgy-e az a figyelem jele…. Kinél milyen lassan, de elhal a közlési vágy. Szerencsére ma már általában autózom. De volt hogy úgy vettem fel stoppost is: csendet akarok 🙂

  3. morri says:

    Csak azért nem röhögök nagyon, mert átéreztem a fejfájást.

    Múltkor egy néni kapott el a villamoson, a Csörsz utca és a Moszkva tér között háromszor kérdezte meg, hogy elvetetném-e a downos gyerekemet, majd háromszor magyarázta el, hogy pedig el kéne, mert az egy átok a családon, aztán persze seperc alatt eljutottunk a mennyit keresek kérdésig is.

    A tuti módszer szerintem, hogy ilyenkor kell felhívni a rég nem látott barátnőket és végigcsevegni az utat. Persze fejfájással az sem olyan jó.

  4. Laura says:

    Én is a csúnya nézés + ignorálás módszerét alkalmazom, még sosem fajult odáig a dolog, hogy konkrétan közölnüm kellett volna, hogy nem érdekel sem ő, sem a mondanivalója…

  5. yosha says:

    Vagy ugy kell kinézni mint én, és automatikusan békén hagynak az ilyenek.

    És még mikor részegen éjjel hasonlo testméretű kollégáddal üvöltve vesztek két gyrost, talán kaptok ajándékba egy tál sültkrumplit is, csak hogy ne verjétek szét a heylet még véletlenül sem…

  6. Panzer says:

    Yosha: ott a pont 🙂 – nekem is be szokott jonni az eljaras…

  7. Mosolygólány says:

    Nekem eddig mindig szerencsém volt. 🙂 Akivel szóba elegyedtem végül az mind kellemes tapasztalat volt. Egyébként meg be kell dugni a füledet zenével és nézni kell mindenfelé, de semmiképp sem arra, amerről látod a “veszélyt” közeledni. Ez nálam bejön, azért én sem állok szóba akárkikkel. 😉

    Az utad bemutatásán én is dőltem a nevetéstől, a mai napomat megkoronázta! Köszönöm! 🙂

  8. hosszu says:

    [csipikenyuszi](#10906953): Bűntudatot ugyan miért?

  9. hosszu says:

    [csipikenyuszi](#10906953): [perenne](#10907195): [Vaszilisza](#10907279): Na ez az, ami valamiért nem megy nekem, pedig állítólag tudok csúnyán nézni 😦

  10. hosszu says:

    [yosha](#10908033): [Panzer](#10908036): Értem. Szóval nőjek hirtelen harminc centit, esetleg növesszek pocakot és szakállt. Hát ez igazán pofonegyszerű megoldás (bár az ingyen sültkrumpli csábítóan hangzik) 🙂

  11. hosszu says:

    [morri](#10907269): Igen, ez nekem is eszembe jutott, ki is próbáltam, de sajnos tényleg annyira fájt a fejem, hogy beszélni sem tudtam.

  12. hosszu says:

    [Mosolygólány](#10908264): Szívesen, örülök, hogy jól szórakoztok a szenvedéseimen ;-P A kollégám is a fülhallgatót mondta, de állítólag ez sem nyújt 100%-os biztonságot.

  13. [hosszu](#10908450): Hát bűntudatot azért, hogy te fájós fejjel végigszenvedted a lelkiterrort és én ezen jót nevettem :-((((((
    A csúnyánnézés meg valóban megy neked ha akarod. Memento: a mandulaműtéted után, mikor nem tudtál beszélni, de ha szemmel ölni lehetett volna, mind elhullottunk volna körülötted :-))))

  14. hosszu says:

    [csipikenyuszi](#10908666): Á. röhögni ér 🙂
    (Amúgy ma is fájt a fejem, ha nem is annyira, mint tegnap, de már az okát is látom-érzem, ha kimegyek az erkélyre)

  15. én konkrétan a liberális, leszbikus, ‘Pest rulz’ tetoválású cigánylányon röhögtem magam szét. én egyébként ilyenkor simán felállok és beülök egy másik kupéba, a minap a villamoson egy alkoholista nő azzal szórakozott, hogy a vesémbe könyököljön percenként, simán átszálltam a másik kocsiba és szartam az egészre.
    a fejfájás meg ultra szar, részvétem.

  16. hosszu says:

    [postmodernystka](#10909082): Aztán majd jól meglepődsz, ha egyszer megmutatom a hátamat 😀
    Villamoson én is simán átszállnék, vonaton marhasok csomaggal macerás lett volna (és ki tudja, milyen őrültek lappangtak a másik kocsiban).

  17. yosha says:

    [hosszu](#10908459): megéri ám a krumpliért

Leave a Reply

