Új év, új problémák

A következő izgalmas kérdések foglalkoztatnak, kiírom ide, hátha jár erre valaki, aki tudja a megoldást:

1. A (drótnélküli) vezetékes telefonom bemondta az unalmast, nem hajlandó tölteni, és telefonálni sem lehet vele. Mit lehet ilyenkor tenni? (Azon kívül, hogy kidobom, és veszek egy másikat, mert azt nem szeretném.) Egyáltalán lehet telefont javíttatni?

2. A tárkonyos ecetem orvul leamortizálta az üveg tetejét, amiben tartottam. A fémfedél konkrétan deformálódott, buborékos és pattogzik. Az üveg alján sűrű üledék volt, de nem tudom, hogy a fedélből származik-e. Az ecetet mindenesetre átöntöttem egy másik üvegbe. Szerintetek alkalmas még emberi fogyasztásra, vagy ne kísérletezzek?

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

12 Responses to Új év, új problémák

  1. perenne says:

    Én pazarló vagyok, kidobnám 😦 Ecet alja nem szok üledékes lenni

  2. Ha a telefonod megvan 3 éves körülbelül, akkor az akkui mentek meg, mert azok kábé ezer töltést, időben 3 évet tartanak. Volt hasonló problémám hasonló telefonnal. Szerintem vidd el egy szervizbe, ott cseréljenek neki, mert az enyémnek kicseréltem ugyan, de akkor meg a mikrofonja ment meg. Azért egy próbát megér.
    Az ecetet én sem nagyon ajánlanám. Ha csak magától lenne üledékes, olyanom már volt, és nem lett romlott íze, de ha esetleg a kupak anyagából is oldott ki valamit mint sav, akkor az nem jó. Dobd ki, aztán vegyél a szupermarketben egy kis tárkonyt, dobd be egy kis almaecetbe, aztán hamarosan lesz másik eceted. Sőt csinálhatsz bazsalikomos, zsályás vagy kakukkfűves változatot is.
    Én most olajjal és száraz bazsalikommal kísérletezek, elég jól veszi át az olaj az ízét, jobban mint a frissét. Ha sikerül, hasonló módon készítek oregánósat meg babérleveleset meg 4borsosat, amit méregdrágán vettem eredetit. Viszont az ezelőtt 2 évvel bütykölt lestyános olajam mennyei! NYammmmm!

  3. hosszu says:

    Ok, szóval ecet repül… Az akkuk közben nekem is eszembe jutottak, egy próbát megér, még mindig jobb, mint új telefont venni. Köszi!

  4. morri says:

    Szerintem meg pont, hogy rá szokott lenni írva, hogy az üledékképződés természetes folyamat és nem befolyásolja az ecet minőségét. Szóval én megenném, de én a pacalt leszámítva bármit.

  5. [morri](#11064906): kifelejted azt az egyszerű ámbár fontos tényt, hogy a fémkupak is megrongálódott, ezért egészségre káros anyagok is lehetnek benne, nem csak ecetsalak.

  6. mindenkivel egyetértek, ne egyél ecetben feloldott fémkupakot, lehet, hogy nem rosszabb, mint fél óráig sétálni a belvárosban csúcsforgalomban, de azért mégis. egyébként meg mi ez a béna csomagolás, ami csak így megadja magát? vagy milyen az az ecet, ami szétmar egy fémkupakot? elgondolkodtató…

  7. hosszu says:

    [morri](#11064906): Engem sem zavarna az üledék, ha nem félnék, hogy a kupakból van. De abban egyetértünk, hogy még mindig inkább ez, mint a pacal 🙂

  8. hosszu says:

    [postmodernystka](#11065101): A béna csomagolás egy sima csavaros tetejű üveg, az ecet házilag készült. De tényleg rémisztő, ráadásul maga az ecet hozzá sem ért a kupakhoz, csak a párája…

  9. Lehet, hogy nem is ecet volt hanem vitriol, de viccen kivül, lehet készíteni nagyon finom dolgokat. Majd foglalkozom a dologgal, hogy kárpótoljalak :-)))))

  10. Végülis elvitted azt a csóró telefont valahová? Esetleg megpróbáltál venni bele akkukat? Ha veszel bele, akkor ott meg kell csinálni azt a 3xos formatálási töltést, 3×12 óra, azt hiszem, de jobb ha megkérdezel egy szakembert.

  11. hosszu says:

    [csipikenyuszi](#11075850): Nem vittem még sehova, akkut sem vettem, majd sort kerítek arra is.

Leave a Reply

