Az dolgoknak természettyirűl

Nos, a kívánságlista megvalósítása folyamatban, ha nem is olyan lendülettel, mint szeretném, mert a legundokabb restanciáimat sikerült áthoznom tavalyról az új évre. Az undok feladatoknak viszont megvan az az előnye, hogy mellettük rögtön jobb színben tűnik fel az, amivel az embernek foglalkoznia kéne. Ugyanez fordítva is működik, azaz ha az ember elég kétségbeesetten akar menekülni a dolga elől, akkor a legundokabb feladat is kiváló pótcselekvésnek bizonyul. Így esett, hogy kb. két nap leforgása alatt elintéztem szinte mindent, amit jobb esetben hetekig, rosszabb esetben hónapokig halogattam (hónapokig, basszus! úgy, hogy közben minden héten felírtam őket a teendőim listájára, ahonnan szemrehányóan néztek vissza rám). Még a könyvtárba is visszavittem a könyveket (laposkúszásban és álszakállban, de megnyugtattak, hogy még nem vagyok feketelistán, bár közben az olvasójegyem is lejárt. Szerintem komoly pszichológiai teszten kell átmenni, hogy ott valaki könyvtáros lehessen.)

Pótcselekvésekben különben is fáradhatatlan és leleményes vagyok, úgyhogy a lakásban feltűnő rend és tisztaság uralkodik, lassan elfogy a mosnivaló és a szelektív szemét, én pedig mindennap tökéletesen sminkelve megyek tejet és kenyeret venni, rászoktam a főzésre, és a legjobb úton vagyok afelé, hogy újra legyen villany a vécében.

Ha elkezdeném ábécésorrendbe rakni a könyveimet, vagy palacsintát sütni reggelire, ígérem, időben kérek segítséget.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

15 Responses to Az dolgoknak természettyirűl

  1. passaggia says:

    Mi a baj az ábécésorrenddel? :DD

  2. hosszu says:

    [passaggia](#11862611): Az égvilágon semmi, és a hosszú távú tervek között feltétlenül szerepel (plafonig érő polcok, tematika, ábécésorrend, még csak azt nem találtam ki, hogy ez hogy jön össze a különböző nyelvekkel, a méretkülönbségekkel, a sorozatokkal és a színvilággal), csak most határozottan nem ezzel kéne foglalkoznom. 🙂

    ui: Móricka szupercuki 😀

  3. passaggia says:

    Igen, az, bár néha aludhatna is :o) Nekem ábécésorrend van és téma szerinti elosztás. A nyelvek szerintin is elgondolkoztam, de igazából értelmetlennek tartom pl az egy szerzőtől származó műveket négy különböző polcon tárolni csak a nyelv miatt, ahelyett, hogy egymás mellett lenne az összes. Meghát nekem a nyelv nem számít, nem nyelvtanulás céljából olvasok. Amíg megértek valamit, addig teljesen mindegy, milyen nyelven értem meg :o) Így is három különböző országban vannak szétszórva a könyveim, minek még tovább bonyolítani. A méret és a szín pedig szerencsére sosem érdekelt :o) A falig érő könyvespolc amúgy nekem is szerepel a listán, csak előtte kéne egy lakás is, ahová betehetném, ugye.

  4. hosszu says:

    [passaggia](#11862627): Igen, az egy író több nyelven jó érv, csak hát a rendszer… De ez azért megnyugtat. 🙂 És a sorozatok?
    Nekem lakásom van, könyvespolcra már nem futotta 🙂 Ha lesz, akkor fogom én is először egyben látni az összes könyvemet.

  5. passaggia says:

    Hogy érted a sorozatokat? Hogy az összes Penguin vagy Agave egymás mellett legyen? Nekem ez a szempont olyan, mint a szín meg méret, azaz teljesen mindegy. Úgyse kiadó vagy borító alapján keresem őket, ha kellenek, hanem a szerző neve szerint :o) De nyilván jobban néz ki, ha egymás mellett vannak a sorozatok, apukám is így csoportosítja a könyveit, meg méret, nyelv és műfaj szerint, és mindent meg is talál, míg én csak eredménytelenül felidegesítem magam, amikor valamit keresek nála :o)

  6. Laura says:

    laposkúszásban és állszakállban… ez de ismerős 🙂

  7. Laura says:

    ál, természetesen 🙂

  8. stali says:

    Próbáld meg egyszer, hogy a nemszeretem feladatot hipp-hopp ELVÉGZED, aztán micsoda öröm lesz az összes többi!
    Mellesleg mély egyetértéssel és komoly együttérzéssel olvastalak.

  9. perenne says:

    Mire a lakás mellé meglesz a könyvespolc, már több könyved lesz, mint ami ráférne. Arra meg a még besuvaszthatóra. Ezt Murphy kifelejtette, de azért törvény.

  10. hosszu says:

    [perenne](#11864200): Vigasztalj csak 🙂

  11. hosszu says:

    [Laura](#11862930): Első körben én is állszakállt írtam 🙂

  12. hosszu says:

    [passaggia](#11862672): Igen, tulajdonképpen a borítóra gondoltam. A Penguin egy konkrét probléma. 🙂
    Az meg nem zavar, ha más nem igazodik el köztük, a lényeg, hogy én tudjam, hogy melyik polcon hányadik könyv az micsoda.

  13. hosszu says:

    [stali](#11863706): Igen, ezt kéne, nem nyavalyogni, de ehhez sajnos nem vagyok elég felnőtt. Az együttérzést köszönöm 🙂

  14. A melléktevékenységek sem rosszak, így legalább szép a lakás! 😀
    Nálam a könyvek főleg sorozatonként állnak, mert a régi szép időkben lassan, évekig gyüjtöttem az egy bizonyos soroztaban megjelenő világirodalmi remekeket, Aztán van olyan is, hogy szerző szerint, ez persze a termékenyebb fajta szerzőkre vonatkozik. Eddig hálistennek működik a fotografikus memóriám, pontosan tudom, melyik könyv hol áll. A baj csak olyankor kezdődik, mikor én vagy Vörös, de valamelyikünk rendet csinál…

  15. ezen a talpig sminkben mész tejért és kenyérért részen hülyére röhögtem magam, köszönöm 🙂 meglep, hogy a könyvelrendezés ilyen centrális téma mindnyájunk életében, nekem pont a mai napon vált hirtelen meglepően aktuálissá (én nyelvek és írók szerint csoportosítok dolgokat abc sorrendben, és van egy külön polcom a kölcsönkönyveknek)

Leave a Reply

