Reboot

Holiskezdjem. Az elmúlt kilenc hónapomat talán Nelli írta le a legplasztikusabban, amikor azt mondta, hogy olyan volt, mint mikor egy pehelysúlyú a ringben egymás után kapja a nehézsúlyúaktól a sorozatokat, és kívülről nézni is szörnyű volt. Szinte minden hónapra jutott egy olyan tragédia vagy válság, amiből öt- vagy tízévente elég lenne egy. Emberek elhagytak, meghaltak, vagy még annál is rosszabb történt velük. És amikor megpróbáltam összekaparni magam és felállni az egyikből, jött a következő. Nem tudom, mennyi fájdalmat képes egy ember kibírni. Nem tudom, hány éjszakát lehet átsírni és ébren tölteni anélkül, hogy az ember elveszítené a józan eszét, addig dolgozni, amíg összeesel a fáradtságtól és nem vagy képes logikus döntéseket hozni, csak hogy ne kelljen szembenézni a gondolataiddal. De nem is akarom megtudni. Elég volt.

Nem tudom azt sem, hány kilométert gyalogoltam le London utcáin éjszakánként hajléktalanok és részegek között, amikor már nem volt hova menekülni a fájdalom és saját magam elől. A végére megszerettem a kirakatba rakott műanyag széket a Store Streeten és a bezárt magánparkot, ami körül róttam a köröket. Ők nézték végig, amit nem hagytam volna, hogy más lásson. Aztán hagytam, hogy megtörténjen. Elkezdtem érezni az illatokat, meglátni a virágzó fákat, és nagyon, nagyon hosszú idő után először kifújtam a levegőt és leengedtem a vállam.

Nem tudom befolyásolni, hogy mit csinál velem az élet. Nem tudom befolyásolni, hogy mások milyen döntéseket hoznak. De azt igen, hogy én mit csinálok magammal. És ez így nem mehet tovább.

Minden a legnagyobb rendben van.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Reboot

  1. adele1014 says:

    Jaj, de fájdalmasan szépen írtál! És mekkora igazságos van a konklúziót illetően!.(Kár, hogy ezt mindig kifelé jövet tapasztalja meg az ember. Illetve nyilván közben is az erőt, de akkor nincs tudatában.
    Örülök, hogy jobb!

Leave a Reply

